2020. november 8., vasárnap

Pulled pork - Mexikói sertés carnitas

A kedvenc tépett hús receptem, elég gyakran elkészítem, most mégis, amikor legutóbb rákerestem itt a blogon, nem találtam… furcsálltam is, de előszedtem az eredeti amerikai receptet, az alapján raktam össze, aztán gyorsan le is fotóztuk, hogy végre felkerüljön. Pár nap múlva, épp a lazac receptet töltöttem fel instagramra, amikor megláttam, mexikói sertés carnitas néven... nem csoda, hogy nem találtam meg. Ha már így alakult, egy frissített verzió következik, új néven, nem tortillába töltve, hanem káposzta salátával, mert így is nagyon finom.

Odavagyok ezért a kajáért, nem csak a látványát, az ízét is imádom, olyannyira, hogy képes vagyok heti négy alkalommal ezt csomagolni magamnak ebédre, a munkahelyre. 
Egyik nagy előnye, hogy három nap múlva is ugyanolyan finom, mint frissen, a másik pedig, hogy bár sokáig készül, nem kell sokat foglalkozni vele. Ezért is szoktam mostanában vendégváró fogásként készíteni, mert amíg sül, van időm mással foglalkozni, például takarítani. A körethez meg nem kell sok energia, csak egy kis darabolás, főleg ha kész tortillalapot használok.
Egyetlen hátránya, hogy nehéz kivárni a 4-5 órás sülési időt, közben pedig elviselni a lakást belengő isteni illatokat.
A recept a Kifőztük magazin októberi számában is szerepelt.

Hozzávalók:
- A húshoz:
  2 kg bőr és csont nélküli sertéslapocka
  1 nagyobb vöröshagyma
  1 jalapeño paprika kimagozva és apróra vágva
  2,5 teáskanál só
  1 teáskanál őrölt fekete bors
  8 gerezd fokhagyma felaprítva
  2 narancs frissen facsart leve (ha nem túl lédúsak, +1 dl víz is mehet bele)
  2-3 evőkanál barna cukor
  1 evőkanál szárított oregánó
  2 teáskanál őrölt római köménymag
  2 evőkanál zsír
- A tálaláshoz:
  tortillalap
  paradicsom
  lilahagyma
  feketebab konzerv
  lime vagy citrom
  friss korianderlevél vagy friss petrezselyemzöld

Elkészítés:
Egy hőálló fedeles edényt vagy jénai tálat kikenünk zsírral. A sertéslapockát sóval és borssal megszórjuk. A cukrot, az oregánót és az édesköményt összekeverjük, a húst ezzel is bedörzsöljük, a tetejét a maradék zsírral megkenjük.
A tálba tesszük, a feldarabolt vöröshagymát, fokhagymát és jalapeño paprikát rászórjuk, a narancslével elkevert vízzel felöntjük. 170 fokra előmelegített sütőben, lefedve 4-5 órát pároljuk, időnként megfordítjuk, meglocsoljuk, és ha szükséges, a folyadékot pótoljuk.
Amikor a hús már megpuhult, két villa segítségével falatnyi darabokra szedjük, és további negyed órát fedő nélkül sütjük.
A tortillákra halmozzuk a lime levével meglocsolt húst, az apróra vágott zöldségeket, a leszűrt fekete babot. Aprított korianderlevéllel megszórva tálaljuk. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése