2022. október 19., szerda

Cseresznyés joghurttorta

Van egy nyári recept elmaradásom, még a cseresznye szezonból, amit most kicsit problémás beszerezni, de szerintem bármilyen fagyasztott bogyós gyümölccsel is jól működik, ha valaki kedvet kapna hozzá.
Ez a joghurttorta engem is meglepett, amikor kifordítottam a formából, ugyanis nem számítottam rá, hogy a cseresznyés rész leülepedik az aljára, aminek köszönhetően a teteje szép piros lesz, mintha külön öntöttem volna meg. Valószínűleg nem kevertem el elég alaposan a tejszínes-joghurtos krémmel, ezért lett ilyen szép.
Szintén bababarát torta, mert mézzel készült, Biu persze ezt sem volt hajlandó megkóstolni, azt hiszem a gumis állaga bizonytalaníthatta el.

Hozzávalók:
500g cseresznye 
400g natúr joghurt 
200g habtejszín
150g méz (vagy cukor)
8 lapzselatin

Elkészítés:
A lapzselatint 10 percre hideg vízbe áztatjuk.
Az cseresznyét megmossuk és kimagozzuk, majd a mézzel egy kicsit összeforraljuk.
Belerakjuk a kicsavart lapzselatint, elkeverjük, és langyosra hűtjük, majd a joghurtot is belekeverjük.
A tejszínből kemény habot verünk, és a kihűtött joghurtos keverékhez adjuk. Formába öntjük és a hűtőben 4-5 órát pihentetjük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése