2014. július 8., kedd

Rebarbarás meggydzsem

































Már jó ideje kerülgetem a konyhaszekrényemben azt a néhány befőzőcukrot, amit még a Koronás receptversenyen nyertem. A lekváros kiflimet küldtem be, ami egy nagy doboznyi Koronás cukrot ért :)! Nagyon megörültem a kandiscukornak és a barnacukornak is, a befőzőcukrot viszont már nem fogadtam ilyen lelkesedéssel, mert ugye, sosem szoktam befőzni, semmit se.
Pár napja viszont, olvastam egy dzsem receptet, ami meggyből és befőzőcukorból állt, az elkészítés menete pedig pár perc forralásból. Ez annyira egyszerűnek tűnt, hogy végre rádöbbentem, a sors miért rendelt mellém ennyi befőzőcukrot… Gyorsan szereztem hát pár szál rebarbarát a meggyemhez, hogy egy kicsit különlegesebb legyen a dzsem, mindezt kardamommal ízesítettem. Elég jó lett ;).

Hozzávalók:
(1 db 900 ml-es üveghez)
200 g rebarbara
500 g magozott meggy
230 g 3:1 befőzőcukor
1/2 tk. őrölt kardamom
1/2 tk. őrölt fahéj

Elkészítés:
A rebarbarát alaposan megmosom, a leveleit levágom és 1 cm-es darabokra vágom. A meggyet megmosom és kimagozom.
A rebarbarát és a meggyet egy lábasba teszem, hozzáadom a cukrot, fahéjjal és kardamommal ízesítem. Állandóan kevergetve a forrástól számítva kb. 10 percen keresztül főzzük, amíg elég sűrű nem lesz.
A tűzről levéve egyből tisztára mosott befőttes üvegbe öntöm, lezárom, és 5 percre fejre fordítom, hogy tartósítószer nélkül is elálljon. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése