2013. február 28., csütörtök

Tejespite


































Ez az egyszerű, könnyed édesség a franciáktól ered, a 19. században, clafoutis néven vált népszerűvé. Eredetileg magos cseresznyével készítették, de ízlés szerint bármilyen gyümölcsből, vagy akár befőttből is megsüthető. Fahéjjal, szegfűszeggel, esetleg kevés likőrrel a tésztája is ízesíthető.
Évekkel ezelőtt, az elrontott palacsinta tésztám megmentése céljából készítettem először tejespitét :). Valószínűleg sok cukrot tettem bele, és ettől annyira leragadt minden egyes darab, hogy nem tudtam mit kezdeni velük. Dühösen csörtettem a tésztával a kezemben a wc felé, amikor eszembe jutott, hogy mi lenne ha adnék neki egy új esélyt, tejespiteként...
Egész jól lett, és lényegében megmentettem a palacsintatésztámat, meg a desszertet is :).
Azóta azért sikerült megtalálnom a saját ízlésemnek megfelelő, igazi tejespite receptet.

Hozzávalók:
15 dkg cukor
1 csomag vaníliás cukor
1 csipet só
4 tojás
30 dkg liszt
1 l tej
vaj a  tepsi kikenéséhez
lekvár

Elkészítés:
A tojásokat, a cukrot, vaníliás cukrot és a sót egy tálba teszem, robotgéppel habosra keverem az egészet.
Hozzáöntöm a tej harmadát, elkeverem, majd hozzáadom a liszt harmadát is. Simára keverem a tésztát, majd két részletben hozzáöntöm a maradék tejet és a lisztet is.
Kicsit állni hagyom, amíg a sütőt előmelegítem.
A tésztát egy nagy, kivajazott tepsibe öntöm, először 190 fokon (gázsütő 3-as fokozat) 10 percig, majd 170 fokon (gázsütő 2-es fokozat) 30-40 perc alatt szép pirosra sütöm.
Porcukorral megszórva, lekvárral tálalom. 

14 megjegyzés:

  1. Örülök hogy megtetszett a recept, majd írd meg, hogy sikerült :)!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon-nagyon köszi a receptet, iszonyat fincsi lett.
      Írtam is bejegyzést róla: http://afraasutode.blogspot.de/2013/02/citromos-vanilias-tejespite.html

      Törlés
    2. Örülök hogy ízlett, nagyon gusztusos lett :)! Jól hangzik ez a citromos változat, ki fogom próbálni!

      Törlés
  2. Mi is kipróbáltuk ma este és nagyon finomra sikerült! Köszönjük a receptet! Puszi: Ihászék :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sziasztok!
      Annyira jó volt hallani felőletek :)! Nagyon örülök, hogy finom lett, annak pedig főleg, hogy itt aktívkodtok a blogomon :)! Várom a további teszteket, és persze a véleményeket ;)!
      Puszi!!!

      Törlés
  3. Fincsi tejes pite, de rég is sütöttem! Pedig a gyerkőcök díjaznák:-)
    Bevallom, a nevedre kaptam fel a fejem először. A Lányom is Hédi, s sikerült olyan ritka nevet adnom neki, hogy akaratlanul is felfigyelek a szintén e nevet viselőkre. De olyan bájos becenév a Hédi:-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jót mosolyogtam a megjegyzéseden, el is látogattam a blogodra, ahol elsőként az "ünnepeink" címszóra kattintva Hédi képébe botlottam, nagyon helyes kislány :)!
      Próbáld ki a tejespitémet, hiszen csak egy Hédi tudhatja igazán, mi kell egy Hédinek ;)!

      Törlés
  4. v kiosztja a negyedik ötöst :)
    Annyi valtoztatast eszközöltem, hogy a liszt feher tönköly, a cukor pedig nyirfa lett. De azert a tetejet megszortam fahejas porcukorral :)

    Köszönöm :)

    VálaszTörlés
  5. Akkor megvan a mai örömöm is :)! Hmm, fahéjjal is finom lehet, ki fogom próbálni! Kíváncsian várom, mire esik legközelebb a választásod ;)!

    VálaszTörlés
  6. Szia Hédi!

    Szuper a recept!
    Én is megcsináltam és szintén nyírfacukor és tönkölyliszt került bele, jól viselte. :)
    Nekem tovább kellett sütni és kicsit alacsonyabb is lett, de megérte megcsinálni, sikert aratott a családban!

    VálaszTörlés
  7. Szia Kicsicsilla!

    Nagyon örülök hogy megsütötted, annak pedig főleg, hogy ízlett is :)! Szívesen megtanulnék Tőled valami igazán egészséges receptet, ha van kedved ugorj le hozzánk ;)!

    VálaszTörlés
  8. A héten láttam a tv-ben a hal a tortán c. műsort, melyben tejes pitét sütöttek. Gyorsan rákerestem a neten a receptre és a tiédet választottam.
    Nagyon finom, könnyű és gyors desszert. Én citromhéjat is reszeltem bele, amitől fantasztikus lett. A héten már másodszor sütöm meg a tejes pitét. Ribizli lekvárral ettük.

    Köszönöm ezt a tuti receptet.

    VálaszTörlés
  9. Köszönöm, örülök hogy ízlett :)! Én már nagyon régen sütöttem, de legközelebb citromhéjjal fogom!

    VálaszTörlés