2022. december 7., szerda

Paradicsomos-padlizsános-paprikás bulgur


Egy sütőben sült bulgur receptre akadtam pár hete, de egy hónapja is volt már. Mivel sütve minden sokkal finomabb, és bulgurt még csak főzve csináltam, nagyon kíváncsi voltam, hogy milyen lesz. Nem is csalódtam, a legfinomabb bulgur lett, amit eddig készítettem, viszont a receptet valahogy sikerült elkevernem. Elfelejtettem lementeni, és nagyon sajnáltam volna, ha nem találom meg, de szerencsére a húgomnak még akkor frissen tovább küldtem, aki most a segítségemre sietett, és visszaküldte nekem. Köszönet érte neki, és Limarának is.
A recepten csak annyit változtattam, hogy paprikát is tettem bele, a kislányom miatt, akinek most ez a kedvence, egyébként meg nagyon jól passzol bele.

Hozzávalók:
- A bulgurhoz:
  250 g bulgur
  4 dkg vaj
  500 g padlizsán (2 nagyobb padlizsán)
  250 g paradicsom (hámozott, konzerv is jó)
  1-2 piros húsú paprika
  1 közepes fej hagyma
  1-2 gerezd fokhagyma
  1 csokor petrezselyem aprítva
  2-3 evőkanál olívaolaj
  1 dl tejszín
  100 g reszelt sajt
  só, (cayenne bors)
- Az öntethez:
  joghurt
  friss bazsalikom
  borsikafű

Elkészítés:
A bulgurt a vajon megpirítjuk, felöntjük kétszeres mennyiségű vízzel, majd 5-10 perc főzés után levesszük a tűzről és fedő alatt tovább puhítjuk és hűlni hagyjuk.
Az apróra vágott hagymát, fokhagymát és a kb. 1-1,5 cm-es kockákra vágott padlizsánt, olajon, kis lángon kevergetve kb. 20 percig pároljuk. Az utolsó 5 percben hozzáadjuk a hasonló méretűre darabolt paprikát, végül a kockára vágott paradicsomot is beleforgatjuk.
A bulgurhoz hozzákeverjük a párolt zöldségeket, a sajtot, a tejszínt, a petrezselymet, sózzuk és borsozzuk.
Egy magasabb falú tepsibe kanalazzuk, hideg sütőbe tesszük, 180 fokon kb. fél óra alatt megsütjük. Bazsalikomos joghurttal tálaljuk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése