2022. december 25., vasárnap

Szeder-levendula bonbon


Kellemes karácsonyi ünnepeket kívánok minden kedves követőmnek 😊🎄!

Idén karácsonyra ismét elővettem és leporoltam a bonbonozós készletemet, hogy két év kihagyás után újra belemerüljek a csokigyártásba. Pár napot azért gondolkodtam előtte, hogy belekezdjek-e, mert ilyenkor legalább 4-5 félét csinálok, hogy mindenkinek jusson belőle, és ez elég sok idő. De egy percre sem bántam meg, hogy nekiálltam, mert nagyon hiányzott már, annyira szeretem csinálni. A szokásos ízekből végül 180 db lett, a barátok és a rokonok nagy örömére.
Ezt a szedres-levendulás változatot még két éve, Biuval a pocakomban kevertem ki, ezért mindig ő fog az eszembe jutni róla, főleg azért, mert rá egy hétre meg is született 😊.

Hozzávalók:
- A szederkrémhez:
  200 g friss vagy fagyasztott szeder
  100 g fehércsoki
  15 g puha vaj
  50 ml tejszín
  1 kk. szárított levendula
- A burokhoz:
  200 g fehércsoki
  1 tk. szárított levendula
  1%-nyi porított kakaóvaj

Elkészítés:
A szedret kiolvasztom, összeturmixolom és egy sűrű szövésű szűrőn átpasszírozom.
Az áttört szeret alacsony hőmérsékleten addig forralom, amíg jó sűrű nem lesz. Hozzákeverem a levendulát és kihűtöm.
A tejszínt felforralom, a tűzről lehúzom, beletöröm a fehércsokit és homogén krémmé keverem az egészet. 35 fokosan hozzáadom a puha vajat, jól összedolgozom és végül a szederpürét is belekeverem.
A fehércsokit temperálom, a levendulát belekeverem és elkészítem a csokihüvelyeket. Öt percre a hűtőbe teszem, hogy megdermedjen.
Nyomózsákból a mélyedésekbe adagolom a szederkrémet, helyet hagyva a lezárásnak, majd még 15 percre visszateszem a hűtőbe.
Az újratemperált csokival lezárom a bonbonokat. Fél óra hűtés után kifordítom a kész bonbonokat a formából.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése