2014. június 29., vasárnap

Málnakrémes - rózsavizes bonbon

































Tavaly novemberben kezdtem el bonbonozni, azóta várom, hogy málna szezon legyen, és ezt a málnás bonbont friss gyümölcsből is el tudjam készíteni. Fagyasztottból már sokszor gyártottam, úgy is nagyon finom, de azért frissből minden ütősebb.
A receptet egyébként az anyukám fürdőszobájában árválkodó, rózsavíz hasznosítására kutattam fel, és mivel még sosem használtam rózsavizet semmilyen desszertbe, nagyon kíváncsi voltam, milyen íze lehet. Valamiféle erőteljes parfüm ízt tudtam elképzelni hozzá, de szerencsére csak egy enyhe, pikáns aromát adott a málnához, ami a balzsamecettel is nagyon jól harmonizált. Mindez fantasztikus rózsaillattal kísérve...
A málnakrém színén viszont egy kicsit meglepődtem, nem tudom, minek a hatására lett ennyire lila, amikor rózsaszínű szokott lenni. Lehet, hogy a friss málna miatt.

Hozzávalók:
(21 darabhoz):
- A málnakrémhez:
  100 g friss vagy fagyasztott málna
  1 ek. méz
  120 g fehércsoki
  10 g puha vaj
  1,5 kk. balzsamecet
  3 kk. rózsavíz
  30 ml tejszín
- A burokhoz:
  200 g 65%-os étcsoki

Elkészítés:
A málnát szobahőmérsékleten kiolvasztom és villával összetöröm. Egy szitán átpasszírozom, hogy a magoktól megszűrjem a málnakrémet.
Az áttört málnát a mézzel alacsony hőmérsékleten addig forralom, amíg jó sűrű nem lesz. Kihűtöm, majd balzsamecettel és rózsavízzel ízesítem. 
A tejszínt felforralom, a tűzről lehúzom, beletöröm a fehércsokit és homogén krémmé keverem az egészet. 35 fokosan hozzáadom a puha vajat, jól összedolgozom és végül a málnapürét is belekeverem.
Az étcsokit temperálom, és elkészítem a csokihüvelyeket. Öt percre a hűtőbe teszem, hogy megdermedjen.
Nyomózsákból a mélyedésekbe adagolom a málnakrémet, helyet hagyva a lezárásnak, majd még 15 percre visszateszem a hűtőbe.
Az újratemperált csokival lezárom a bonbonokat. Fél óra hűtés után kifordítom a kész bonbonokat a formából.

3 megjegyzés:

  1. Örülök, hogy jó hasznát vetted a receptemnek, gondolom ízlett is. Nálunk hamar elfogyott :-)
    Nagyon szép a fotó!!! ( mindig csodálom a képeidet!!)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Györgyi!

      Köszönöm szépen a receptet, isteni finom lett, minden egyes alkalommal :)! Még sok izgalmas bonbont találtam a blogodon, a fagyikról nem is beszélve - szóval lesz még miért ellátogatnom hozzád ;)!

      Törlés
  2. Kedves Hédi!

    Köszönöm a kedves szavakat! :-) Várlak máskor is szeretettel. És természetesen én is jövök hozzád. Nagyon tetszik a blogod. :-)

    VálaszTörlés