2013. április 14., vasárnap

Káposztás pogácsa


Moha blogján találtam ezt a finom Káposztás pogácsa receptet. Azt hiszem az a titka, hogy a káposzta és a krumpli íze jól passzol egymáshoz, és nagyon ropogósra sül az alja.
Már többször is elkészítettem, mert amikor káposztás tésztát sütök, általában megmarad egy kevés pirított káposzta, ami pont elég a pogácsához. Így sokkal gyorsabban elkészül, és nem unjuk meg a káposztás tésztát sem :).

Hozzávalók:
- A tésztához:
  65 dkg BL 80 kenyérliszt (vagy 40 dkg finomliszt + 25 dkg rétesliszt)
  30 dkg főtt, áttört krumpli
  1 dl tej
  1 dl olaj
  20 dkg tejföl
  3,5 dkg friss élesztő
  1 tk. cukor
  2 tk. só
  bors
- A tetejére:
  1 tojássárgája
  lenmag
  só
- A pirított káposztához:
  50 dkg fejes káposzta
  3 dkg zsír vagy olaj
  8-10 kk. kristálycukor
  só
  bors

Elkészítés:
Először elkészítem a pirított káposztát, a káposztás tészta receptje alapján. A káposztát megmosom, lereszelem, megsózom és negyed órára állni hagyom.
Egy serpenyőben felolvasztom a zsírt, rádobom a káposztát és fedő alatt időnként megkeverve megpárolom.  Amikor már majdnem kész, rászórom a cukrot, borsozom, és sűrűn kevergetve barnára pirítom. Hagyom kihűlni, 25 dkg-t kimérek belőle a pogácsához.
Közben nekilátok a tésztának is:
Az élesztőt a tejben, egy teáskanálnyi cukorral felfuttatom.
A főtt, áttört és kihűlt krumplit az élesztős tejjel, a tejföllel és az olajjal simára keverem. Fokozatosan beleszórom a lisztet és a sót, végül hozzáadom a káposztát. 
10-15 perc alatt lágy tésztát dagasztok, 20 percet kelesztem, majd lisztezett deszkán egyszer átgyúrom, konyharuhával letakarom és még 20 percig hagyom kelni.
Ezután 2 cm vastagra nyújtom a tésztát, egy kisebb pohárral kiszaggatom, majd sütőpapírral kibélelt tepsibe rakom a pogácsákat.  15 percet pihentetem, addig a sütőt 200 fokra (gázsütő 4-es fokozat).
 A pogácsák tetejére egy kis vízzel elkevert tojássárgáját kenek, sót és lenmagot szórok.
20-25 perc alatt szép pirosra sütöm őket. 

2 megjegyzés:

  1. A hozzávalóknál kimaradt az élesztő :) Egyébként nagyon guszta lett, még én is megkóstolnám, pedig nem vagyok oda a káposztás ételekért.

    VálaszTörlés
  2. Igazából csak azt akartam tesztelni hogy figyeltek-e... na jó, bevallom, tényleg kimaradt :)! Köszi hogy jelezted, javítottam!
    Örülök hogy tetszik :)!

    VálaszTörlés