2013. április 23., kedd

Fokhagymás csirkemáj medvehagymás krumplipürével


Budapesten voltam a hétvégén, és mivel belefért az időmbe, ellátogattam Európa legjobb piacára: a Fővám téri Vásárcsarnokba :). Már több mint két éve nem jártam ezen a csodálatos helyen, pedig régen, az egyetemről hazafelé menet sokszor betértem egy-két friss zöldségért az aznapi vacsorához.
Elsőként az alagsori Ázsia üzletet kerestem fel, ami nagy meglepetésemre elköltözött, szerencsére csak a szomszéd épületbe. Tonkababot szerettem volna vásárolni, amit sajnos nem kaptam, de helyette rengeteg hasznos dologra akadtam (még madeleine sütőformát is vettem, úgyhogy hamarosan teasütemény receptek következnek :))! Órákig el lehet ebben az üzletben nézelődni, nekem kétszer fél óra semmire sem volt elég…
A piacon is tettem egy kört, gyönyörű szép epret és egy csokor medvehagymát vettem. Medvehagymát, mert az elmúlt pár hétben annyi ilyen recepttel találkoztam, hogy most már nekem is ki kell próbálnom párat!
Miután körbejártam a piacot, egyik kedves barátnőmmel találkoztam, és sörözés közben kaptam tőle egy jó kis receptötletet: a medvehagymás krumplipürét. Ezzel el is dőlt a medvehagyma sorsa, már csak valami húst kellett kitalálnom hozzá. Végül fokhagymás csirkemájat sütöttem mellé, és lehet, hogy a két hagyma elég közeli rokon, de jól megférnek egymás mellett a tányéron (talán pont ezért).

Hozzávalók:
- A fokhagymás csirkemájhoz:
  30 g zsír 
  60 dkg csirkemáj
  1 fej fokhagyma
  1 tk. majoranna
  só
  bors
- A medvehagymás krumplipüréhez:
  1 kg meghámozott krumpli
  1 kis pohár tejföl  vagy 1,5 dl tej
  10 dkg vaj
  só
  bors
  20 szál zsenge medvehagyma

Elkészítés:
Először elkészítem a medvehagymás krumplipürét:
A krumplit sós, köménymagos vízben puhára főzöm. 
A medvehagymát megmosom, megszárítom és késsel vagy ollóval apróra vágom.
A krumplit leszűröm és összetöröm. Belekeverem a vajat, a tejfölt és az apróra vágott medvehagymát. Sóval, borssal ízesítem.
Majd a fokhagymás csirkemájat is megsütöm:
A fokhagymákat megpucolom, és vékony szeletekre vágom.
A csirkemájat megmosom, megtisztítom és 1 cm-es csíkokra vágom, majoránnával és borssal ízesítem.
A zsírt felolvasztom egy serpenyőben, és amikor már elég forró, hozzáadom a csirkemájat.
Közepes fokozaton fedő alatt 3-3 percig párolom mindkét oldalát. Leveszem a fedőt és közepesen magas fokozaton pirítani kezdem a csirkemájat, 5 perc elteltével hozzáadom a fokhagymaszeleteket is, és még 3 percig pirítom az egészet.
Amikor kész, a tűzről levéve megsózom, medvehagymás krumplipürével tálalom.

2 megjegyzés:

  1. Most már mindenképpen ki kell próbálnom nekem is! :) Örülök, hogy összefutottunk! :)
    A fotó most is nagyon szép lett!

    VálaszTörlés
  2. Hát, ha már Tőled kaptam az ötletet, minimum ki kell próbálnod ;)!
    Örülök hogy tetszik :)!

    VálaszTörlés