2014. január 23., csütörtök

Barackpálinkás - marcipános bonbon


Túl vagyok az első bonbonos karácsonyomon, aminek során sikerült belekóstolnom a bonbonok tömeggyártásába, és persze sok új ízvariációba is :)!
Arra gondoltam, hogy idén karácsonykor mindenkit bonbonnal fogok meglepni, mert a csokit szinte mindenki szereti. Aki pedig nem túlzottan édesszájú, az a pálinkát szereti, és egy pálinkával töltött bonbonnak biztosan nem tud ellenállni :). Főleg ha az a pálinka saját pálinka… Ilyen egyszerű volt a képlet, és működött :)!
Miután a rokonokat és a barátokat összeszámoltam, rájöttem, hogy ez nem is lesz kis feladat - végül 156 db bonbont készítettem 7 fajta ízben, szóval hamarosan jön még pár csokis bejegyzés…
Elsőként a Barackpálinkás-marcipános bonbonnal kezdeném, amit Praliné Zsuzsinál találtam, és nagyon nagy sikert aratott. Ezúton is szeretném megköszönni, biztos vagyok benne, hogy sokszor el fogom még készíteni.

Hozzávalók:
(21 darabhoz)
- A barackpálinkás töltelékhez:
  egy nagy marék aszalt sárgabarack (kb. 50 g)
  kb. fél deci barackpálinka
  50 g marcipán
- A csokiburokhoz:
  200 g étcsokoládé
  30 g narancssárga csokilencse

Elkészítés:
Az aszalt sárgabarackot apró darabokra vágom, két-három napra beáztatom annyi barackpálinkába, amennyi éppen ellepi.
Az áztatott barackot egy villával kiszedem a pálinkából, hozzákeverem a marcipánt, és jól összedolgozom az egészet. Ha szükséges, pálinka hozzáadásával hígítom.
A burokhoz a csokit megolvasztom és temperálom. A narancssárga csokilencsével kezdem, amit habzsákba vagy nejlonzsákba kanalazok, és az előkészített polikarbonát formába gyors mozdulatokkal vékony csíkokat rajzolok.
Amikor a narancssárga csíkok megdermedtek, a temperált étcsokiból elkészítem a bonbon hüvelyeket és kb. 10 percre hűtőbe teszem.
A megszilárdult csokihüvelyeket megtöltöm a krémmel, egy kis helyet hagyok a lezáráshoz. Ismét hűtés következik.
Az maradék étcsokit újratemperálom, majd lezárom a bonbonokat. Hűtés után kifordítom a formából a kész bonbonokat.

6 megjegyzés:

  1. Hedvig, ezek fantasztikusan szépek lettek!!! <3

    VálaszTörlés
  2. Nagyon tetszik a recept azt hiszem meg fogom probalni a kortes valtozatat :)
    P.S. szuper a blog is

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi :)! Hmm, aszalt körtével, körtepálinkába áztatva is nagyon finom lehet ... kíváncsian várom, hogy milyen lesz :)!

      Törlés
  3. Tetszik ez a bonbonos vonal, amit újonnan látok nálad :) Ha van kedved, nézz be hozzám légyszi, meghívnálak egy blogjátékba :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm a meghívást a játékba, amint lesz időm, megírom róla a bejegyzést. Körbenéztem a blogodon, nagyon sok finomságot találtam, a sajttortát valamikor ki is fogom próbálni :)!

      Törlés