2013. március 2., szombat

Kínai pirított tészta



Kína gasztronómiájában fontos szerepet tölt be a tészta, ezért sok elkészítési módja létezik. A különböző tésztákat általában köretként fogyasztják húsok mellé, de van, amikor a tészta a főétel. Legjobb példa erre a sült tészta, amibe eredetileg csirkemellet is tesznek.
Az itthon előforduló kínai étkezdékben a pirított tésztát hús nélkül, köretként kínálják, most én is ebben a formában készítettem el, a szezámmagos csirkém mellé.
Amikor pedig önálló fogásként sütöm, akkor egyszerűen a lent részletezett útmutatást néhány plusz lépéssel kiegészítem:
Kb. 30 dkg csirkemellet vékony csíkokra vágok.
A feldarabolt húst beleforgatom az 1 tk. keményítőből + 2 ek. szójaszószból kevert pácba, 1-2 órára a hűtőbe teszem.
A csirkemell csíkokat a zöldségek előtt 2-3 perc alatt, magas fokozaton megpirítom a wokban, majd félrerakom egy tányérra. 
Elkészítem a zöldségeket, végül a tésztával egy időben hozzáadom a csirkemellet is.
                                              
Hozzávalók:
1 nagy vöröshagyma
1 nagy lilahagyma
2 gerezd zúzott fokhagyma
1 nagy sárgarépa
25 dkg fejes káposzta
6 ek. sötét szójaszósz (világossal is készíthető, én is ezt raktam bele)
2 ek. chili szósz (vagy 2 tk. őrölt chili)
1 tk. cukor
2 ek. napraforgóolaj
kb. 1/2 csomag spagetti tészta  

Elkészítés:
A spagettit feltetszem főni, a zacskón feltüntetett elkészítési idő előtt 1-2 perccel előbb leveszem, hogy a tészta „al dente” legyen.
A zöldségeket megpucolom, és vékony csíkokra vágom.
A wokban olajat forrósítok, beleteszem a feldarabolt zöldségeket, beleszórom a sót és a cukrot, 4 perc alatt erős lángon megpirítom az egészet.
Hozzáadom a zúzott fokhagymát, az őrölt chilit és a szójaszószt, a zöldségekkel jól elkeverem, végül a tésztát is beleteszem.
Időnként átkeverve, néhány perc alatt hagyom összesülni a zöldséges tésztát. 

4 megjegyzés:

  1. Ígéretemhez híven, szép lassan végigfőzöm a főztöd :). Most kínai napokat tartunk, tehát ez következett :). Nos, a másfél decis szójaszósznak így gyorsan a végére lehet érni :)
    Ez a recept megint tökéletes!
    Káposzta nélkül ment sajnos, mert vasárnap nincs nyitva semmi, én meg képtelen vagyok előre gondolkozni :(.
    De így is veri az éttermi verziót!
    Úgyhogy megy a második ötös :)
    viola

    VálaszTörlés
  2. Nagyon örülök, hogy ízlett, annak pedig főleg, hogy ilyen szorgosan teszteled a receptjeimet :)! Azért remélem nem az én hibám lesz, ha a párod nem visz többet kínai étterembe :D!

    VálaszTörlés
  3. Sokkal finomabb,mint a kínai változat :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy ízlett :)! Én már nagyon régen készítettem, köszi hogy eszembe juttattad :)!

      Törlés