2012. október 1., hétfő

Eszközök a bonbonozáshoz

A bonbonkészítéshez szükséges néhány alapvető eszköz, én az alábbiakat használom:

maghőmérő: 

A csokoládé temperálásához kell, aminek az a lényege, hogy a csokit először felolvasztom, folyamatos kevergetés mellett 40-45 fokosra melegítem, majd visszahűtöm 34-33 fokosra, és ezen a ponton  belekeverem a porított kakaóvajat. Megvárom, amíg tovább hűl, 31-30 fokosra, és ekkor kezdem   el   megtölteni vele a bonbon formákat. Ez azért fontos, mert ezen a hőfokon a legmegfelelőbb a kakaóvaj kristályszerkezete ahhoz, hogy a formába öntött csoki szép fényes felületű és ropogós állagú legyen.
Ezen kívül egyes bonbontöltelékek elkészítésénél is használni szoktam, de akár húsok sütésénél is jól jöhet.
Innen szereztem be.

precíziós mérleg:

Érdemes egy 0,1 g beosztású, precíziós mérleget beszerezni, amivel a bonbon készítéshez szükséges kisebb mennyiségeket (pl. 2 g porított kakaóvaj) ki lehet mérni. A bonbontöltelék kis mennyiségű hozzávalóit is ezzel a legkényelmesebb lemérni. 
Innen rendeltem.

polikarbonát vagy szilikon bonbon forma: 

Amikor belekezdtem a bonbonozásba, (rendhagyó módon) azt a jó tanácsot kaptam, hogy mindenképpen polikarbonát formát vegyek, mert sokkal jobb a szilikonnál. Ezt akkor megfogadtam, azóta persze már szilikonnal is próbálkoztam, de egyből vissza is tértem a polikarbonáthoz. 
Igazából nem értem, miért javasolják a kezdőknek, hogy először szilikonnal dolgozzanak, hiszen azzal minden sokkal nehézkesebb, a végén még a bonbonozástól is elmegy az ember kedve. Talán azért, mert a szilikon forma olcsóbb, és ha valakinek nem jön be a bonbon készítés, nem vette meg feleslegesen, ezen kívül a polikarbonátot sokkal nehezebb beszerezni, de webshopokból lehet rendelni. 
Nincs is annál jobb, mint amikor ráborítom az asztalra a polikarbonát formát, felemelem, és a bonbonok mind egy szálig ott sorakoznak az a pulton :). A polikarbonát formával kapcsolatban nem tudok negatívumot felhozni, a szilikonnal viszont az alábbi problémáim akadtak:
1. a bonbonoknak nem lesz olyan szép fénye, mint a polikarbonátban. Állítólag van olyan forma, amire ez nem igaz, az enyémek sajnos nem ilyenek.
2. néhány formából esélytelen épségben kiszedni a bonbonokat, és igazán elszomorító egy tucat törött bonbon látványa, még akkor is, ha finomak maradnak :(.
3. a csokiburok készítésnél a szilikon forma esetében is a polikarbonátos módszert alkalmazom - felöntöm csurig csokival, majd a konyhapultnak ütögetem, hogy a csokiban lévő légbuborékok távozzanak - de sajnos a keskenyebb mélyedéseket tartalmazó formákban benne maradnak a légbuborékok, amitől lyukacsos lesz a csokiburok felülete. A másik módszer a forma ecsettel történő kikenegetése - amit nem fogok kipróbálni.

Legutóbb még azt a jó tanácsot kaptam, hogy a szilikon formát érdemes vágódeszkához/tálcához szorítva a pulthoz ütögetni, mert ezzel a módszerrel jobban kijönnek belőle a légbuborékok. 
Összegezve: hiába szerettem volna pozitívan csalódni a szilikon formában, sajnos nem sikerült, pedig több esélyt is adtam neki. Részemről maradok a polikarbonátnál, a meglévő szilikonokat esetleg még egy-két alkalommal összecsokizom. 


Polikarbonát forma beszerzési helyek:     GasztroShop
                                                               Goodwill Kft.
                                                               Écsy Kft.
                                                               Food-Pack Kft.
                                                               Sőregi Tortadekor
                                                               Tortavarázs
                                                               Bravico
A fenti üzletekben szilikon formát is lehet vásárolni.

További szilikon forma beszerzési helyek: Ázsia Bt.
                                                               Desszert mester
                                                               Milano-Ker
                                                               Stahl direkt
                                                               Süss Velem Cukrász webáruház
                                                               Tchibo
habkártya: 

A polikarbonát/szilikon formán felhalmozódott felesleges csoki mennyiséget ezzel lehet a  legprecízebben lehúzni, a csokihüvely elkészítése, illetve a bonbonok lezárása után egyaránt. A munkapulton felhalmozódott csoki felszedése esetén is jól jön. 
Itt vásároltam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése