2013. április 25., csütörtök

Sertéscsíkok Stroganoff módra



Vicces dolog történt ma velem. Sertés Stroganoffot akartam főzni, amit általában fejből dobok össze, de most úgy gondoltam, ha már feltöltöm a receptet, kicsit körbenézek a neten, mások hogyan készítik.
Az első találat Mindmegettéről származott. Ahogy elkezdtem olvasni, már a hozzávalókat is ismerősnek találtam, az elkészítésről nem is beszélve… Aztán a recept végére érve láttam, hogy ezt a receptet még én küldtem be régen, hat évvel ezelőtt :)…
A recepthez tartozó hozzászólásokban páran firtatták, hogy milyen hozzávalók férnek bele a Stroganoff elkészítési módba.
Már csak ezen felbuzdulva is utánanéztem az eredetének, és fél óra böngészés után teljesen összezavarodtam, annyi féle sztori, és variáció létezik. Aztán Flatcat-nél találtam egy nagyon jó kis történelmi áttekintést, akit érdekel klikk ide.

Hozzávalók:
tej + 2 gerezd reszelt fokhagyma a páchoz
50 dkg sertéskaraj
2 ek. zsír
1 nagy ek. mustár
1 nagy fej vöröshagyma
25 dkg gomba (lehetőleg erdei)
1 ek. liszt
2 dl marhahúsleves alaplé (készülhet egy 1/3 marhahús leveskockából is)
1,5 dl tejszín (vagy tejföl)
1,5 dl tejföl
1 dl fehérbor vagy rozé (elhagyható)
10 dkg (3 db) csemegeuborka

Elkészítés:
A sertéshúst 1 cm vastag csíkokra vágom, sóval és borssal megszórom. Előző este bepácolom annyi fokhagymás tejbe, amennyi éppen ellepi.
Másnap a húst lecsöpögtetem, hozzáadom a mustárt, egy kis sót és borsot, jól elkeverem, és beteszem a hűtőbe pácolódni, amíg előkészítem a többi hozzávalót.
A zsír felét egy serpenyőben felhevítem, beleteszem a csíkokra vágott húst, közepesen magas fokozaton addig pirítom, amíg aranysárga kérget nem kap, nekem ez kb. 10-15 percbe telt. A megpirult sertéscsíkokat kiszedem egy tányérra és alufóliával letakarom.
A serpenyőben felolvasztom a zsír másik felét, majd rászórom az apróra vágott hagymát és üvegesre pirítom. 
Következő lépésként hozzáadom a felszeletelt gombát, egy kis só és bors kíséretében. A lángot lejjebb tekerem a serpenyő alatt, és fedővel lefedem, 10 percig párolom az egészet, időnként megkeverem.
Amikor a gombáról már minden lé elfőtt, megszórom a liszttel, elkeverem, 1-2 percet pirítom, utána ráöntöm a bort is. 1-2 percig fedő alatt, a borban is párolom, majd hozzáöntöm a húsleves alaplevet.
A tejfölt a tejszínnel elkeverem, ezt is ráöntöm, végül a vékony csíkokra vágott csemegeuborkát és a húst is beleteszem. Fedő alatt, alacsony fokozaton, időnként megkeverve még 15 percig rotyogtatom, a végén sóval, borssal ízesítem.
Díszítésként friss petrezselyemzölddel megszórom, tésztával, sült krumplival vagy főtt rizzsel tálalom.

Megjegyzés:
Ha csirkemellből készítem, nem szoktam tejbe pácolni, mert anélkül is megpuhul.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése